Opdracht 6 & 7

Ik beperk mij ditmaal tot één post over beide opdrachten (ik hoor de portier al omroepen dat wij spoedig sluiten…). Dat schrijven schiet er gewoon steeds weer bij in. Maar afin, hier dan alsnog mijn verslagje.

Opdracht 6: Flickr

Ik had een eigen account aangemaakt, en daarop wat afbeeldingen gezet die ik gescand heb (zie ook de post over de Portal Beeldmateriaal). Mijn aankomende project betreft het verzamelen van afbeeldingen van labyrinten en doolhoven, mogelijk verschijnen die ook één dezer dagen op mijn Flickr account… 😉

Verder wil ik nog één ding kwijt over Flickr: wat vervelend dat je niet meer dan 3 mapjes kunt maken zeg! Als überordelijke bibliotheekmedewerker wil je toch een beetje kunnen categoriseren, maar bij Flickr lukt dat dus niet gratis… treurig, treurig…

Wat wel weer leuk is aan Flickr zijn de groepen (bijv. op gebied van een bepaald onderwerp) waar je je bij aan kan sluiten, en de contactpersonen-lijst.  Met dank aan Karlan voor de introductie Flickr!

Opdracht 7: Del.icio.us

Del.icio.us vond ik wel aardig werken met de tags, en het bundelen van de tags. Zo kun je iets vinden onder meerdere categorieën, i.p.v. alleen in één mapje (vooral als je een website bij twee verschillende categorieën vindt horen uiterst handig).

Alleen onhandig dat je steeds moet inloggen… overal en bij alles… zucht.

Gezien SharePoint/intranet tussendoor kwam, nog geen tijd gehad voor opdracht 8.

Chaos… chaos… chaos…

En nu nog de post naar beneden brengen… 🙂

Geef een reactie

