Dewey, de kat

Ook om deze tijd (3:50 des nachts) wil ik het nog over boeken hebben. En wel over het boek dat ik nu aan het lezen ben: “Met fluwelen pootjes” van Vicki Myron.

Ofwel: “Dewey, the small-town library cat that touched the world”.

 

Aanrader! En natuurlijk een must voor iedereen die niet weet wie Dewey was… 😉

“Dewey’s verhaal begint niet zo voorspoedig. Hij was pas een paar weken oud toen hij in een van de koudste nachten van het jaar werd achtergelaten in de inleverbak van de bibliotheek. De volgende ochtend werd hij – meer dood dan levend – gevonden door Vicki Myron, de directeur. Dewey veroverde meteen haar hart, en dat van de rest van het bibliotheekpersoneel. De daaropvolgende negentien jaar zou Dewey in de bibliotheek wonen. […] Dit is zijn hartverwarmende verhaal.”

2 reacties

  1. november 3, 2008 bij 10:05 pm

    […] de GO werd ik ook attent gemaakt op het bestaan van het filmpje over Otlet, het boek Met fluwelen pootjes en dankzij mijn studiegenootjes weet ik nu ook iets meer over de gang van zaken in andere […]

  2. november 18, 2008 bij 8:45 am

    Er is nu ook een film op komst over Dewey!
    http://www.debibliotheken.nl/content.jsp?objectid=20795


Geef een reactie

