Spoetnik Reloaded

Onder het motto “beter laat dan nooit” ga ik wederom een poging wagen mij te verdiepen in de interessante (en helaas ook vaak tijdrovende) materie van het UBA Spoetnik project. Maar goed, voor die Ipod deed ik het toch al niet, dus ik ga gewoon stug door bij waar ik gebleven was.

De opdrachten tot en met week 8 heb ik volbracht, al heb ik ook daarop inmiddels wat toe te voegen. De opdrachten erna heb ik (deels) gedaan, een groot gedeelte heb ik tijdens de Spoetnik bezemklas (wat een grappig woord is dat overigens) weten in te halen. Het ging wel erg gehaast en er ontbrak tijd om verslag te doen van mijn bevindingen. Dat wil ik dus alsnog doen. Omwille van de verdieping en een korte reïntroductie, hier eerst maar even wat oude materie, voordat ik mij op de nieuwe stof stort.

Wat betreft opdracht week #4 – chat! – heb ik nog wat toe te voegen: als je met meerdere chatprogramma’s werkt (bijv. omdat iedereen in je vriendenkring een ander programma gebruikt) dan kun je ook Trillian proberen (dat heb ik vroeger wel gebruikt). Met Trillian kun je net als met Meebo (zie UBA Spoetnik) tegelijkertijd inloggen bij verschillende chat-clients. Het is gratis te downloaden van deze site: http://www.download.com/Trillian/3000-2150_4-10047473.html

Verder w.b. RSS: ik hoor veel positiefs over de Google startpagina (iGoogle). Ik heb ooit een My Yahoo! pagina gehad wat een soortgelijk idee was, alleen dan zonder de RSS en tienduizend mogelijkheden die er inmiddels bijgekomen zijn (wat gaan die ontwikkelingen snel zeg!). In elk geval heeft het mijn interesse, zeker als ik eenmaal die felbegeerde laptop met internet verbinding thuis heb, dan zal ik toch ook privé wat vaker online zijn… wordt vervolgd

Geef een reactie

