Week 13…

Van de genoemde web 2.0 toepassingen uit week 13 kende ik YouTube al en Last FM had ik al eerder behandeld (zie hier), tijd voor iets nieuws dus…

Stumble Upon: als ik me ooit eens rot verveel misschien, maar na drie keer klikken had ik er genoeg van voor vandaag. Ik heb toch iets gerichters nodig qua zoeken (dan vind ik Similicio.us een beter initiatief)

Datumprikker: uhm… lastig te testen zo in mijn eentje.

Slideshare: ach ja, dan kun je lezen wat collega’s te vertellen hebben over Library 2.0 bijvoorbeeld. Lijkt me ook handig als je een eigen presentatie moet maken. Ach, en kijk nou… via deze presentatie heb ik de Dewey blog gevonden… het web blijft verbazen!

Twitter: als je geen tijd hebt om veel te schrijven en veel te lezen en je wilt toch iets van jezelf kwijt of van anderen weten, dan is dit een tijdbesparend alternatief lijkt me.. maar ik ga er nu nog niet aan beginnen, als ik korte berichtjes wil sturen over wat ik aan het doen ben dan doe ik dat toch liever privé via msn of sms. Wat ik tot dusver aan ge-twitter heb gelezen was niet echt interessant voor buitenstaanders. Maar dat betekent niet dat je het niet als intern communicatiemiddel binnen een bibliotheek zou kunnen gebruiken.. aan de andere kant, een forum (met indeling naar onderwerp), eventueel met chatfunctie, heeft vooralsnog mijn voorkeur…

Ginger (Netvibes) ziet er goed uit… die ga ik onthouden. Ik heb voorlopig nog geen laptop dus ik heb ook nog geen zin om me serieus bezig te houden met welke startpagina ik ga nemen (de ontwikkelingen gaan ook zo snel dat er tegen die tijd wel weer wat nieuws en beters is…)

Widgetbox is geinig. Ik had iets leuks gevonden voor op Hyves maar dat werkte niet 100% dus heb ik het maar weer verwijderd. Jammer.

Aan Flock waag ik me nog even niet. Misschien ben ik toch niet sociaal genoeg?

Voor Second Life heb ik veel meer tijd nodig (het is al laat…) dus deze wordt vervolgd 🙂

2 reacties

  1. Alice said,

    oktober 20, 2008 bij 6:20 pm

    Fantastisch dat je je in je eentje door de resterende weken van SPOETNIK hebt gevlinderd! Complimenten voor je doorzettingsvermogen! We hebben toevallig nog 1 mp3-speler over, kom je ‘m binnenkort halen?

  2. oktober 21, 2008 bij 3:22 pm

    Wat een verrassing!!! 🙂 ik zat vandaag lekker in de pauze-/werkkamer bij Wijsbegeerte boven… komt Alice een kadootje brengen… harstikke lief!!! Dankjulliewel!!!!! 😀


Geef een reactie

