GO

Iets wat nog niet iedereen weet is dat ik nu een bibliotheekopleiding volg. Ik ben de gelukkige uitverkorene dit jaar voor de GO opleiding MIB (Medewerker Informatiedienstverlening Bibliotheken). Ik heb wel al een studie afgerond, bij de UvA (Slavische taal- en letterkunde – S/K – Kroatisch), maar gezien ik geen bibliotheekachtergrond heb wilde ik mezelf graag bijscholen, en dat mocht 😀

Nu volg ik dus 1 dag in de week les bij de GO. Ik heb vorige week de basismodule “Toegankelijk maken van informatie” (TMI) met succes afgerond en vanaf volgende week begin ik met de vervolgmodule TMI. Het is onwijs interessant! Ik ben superblij dat ik de opleiding mag doen, want er is nu al zoveel wat ik geleerd heb waarvan ik niets wist en veel dingen ook waar ik dagelijks wel mee in aanraking kwam maar waarvan ik de achtergronden en ontwikkeling niet kende.

Dankzij de GO werd ik ook attent gemaakt op het bestaan van het filmpje over Otlet, het boek Met fluwelen pootjes en dankzij mijn studiegenootjes weet ik nu ook iets meer over de gang van zaken in andere bibliotheken. Dat kan weleens erg nuttig zijn… het uitwisselen van informatie en ervaringen (m.b.t. bepaalde weerbarstige bibliotheeksystemen bijvoorbeeld).

Verder hoop ik ook op andere afdelingen binnen de UBA mee te mogen lopen om extra ervaring op te doen, i.v.m. de zgn. “beroepspraktijkvorming” een belangrijk onderdeel van de opleiding (het koppelen van theorie aan praktijkervaring) – en ook om me te oriënteren op mijn toekomst, gezien de UBA flink aan het reorganiseren is. Spannend!!

1 reactie

  1. december 13, 2008 bij 2:05 pm

    […] 13, 2008 bij 1:55 pm (bibliotheekopleiding) Tags: bibliotheekopleiding Ook in een bibliotheekopleiding worden ezelsbruggetjes gebruikt, en die moet ik natuurlijk goed leren voor het examen (nu al heel […]


Geef een reactie

