FOBID studiedag: Catalogus 2.0

Ik had het genoegen ook op de FOBID studiedag aanwezig te mogen zijn – voor de uitgebreidere verslaggeving verwijs ik ditmaal echter naar mijn collega bloggers en de FOBID zelf. Het leek me niet zo zinnig om hier nog een blogverslag aan toe te voegen 😉

Het was een boeiende studiedag met prikkelende onderwerpen, inspirerende gesprekken met collega’s en veel informatie en stof tot nadenken. Ik zal in latere posts wel terugkomen op (enkele van) de besproken onderwerpen. Zeker ook in het kader van het komende Spoetnik symposium niet misplaatst lijkt me.

De FOBID studiedag vond 13 november plaats, in Theater van ’t Woord van de Openbare Bibliotheek van Amsterdam.

Het thema was: Catalogus 2.0: klaar voor de toekomst?

 

Verslagen:

De officiële verslagen van de FOBID

Wow!ter’s (live) blog van de studiedag

Jeroen’s videoverslag

 

web2

Meer achtergrond info: Web 2.0 (wikipedia) & Library 2.0 (wikipedia)

1 reactie

  1. november 30, 2008 bij 10:36 pm

    […] (min of meer als inhoudsopgave), maar het taggen in WordPress had ik even overgeslagen. Na de FOBID studiedag ben ik me meer gaan interesseren voor dit web2.0 fenomeen (het leidt tot flink wat discussie in […]


Geef een reactie

