Thee

Ik ben een echte theeleut. Per periode heb ik een andere lievelingsthee. Van groen tot rood en van wit tot zwart! Ik kamp op het moment met een chocoladetheeverslaving en een voorliefde voor mengseltjes met rookthee, Schwarzwaldmix (kruidenthee) en citroenmelisse. Jasmijnthee (groen of wit) staat eigenlijk altijd wel ergens in mijn top-5. Om een impressie te geven van mijn “theeverzameling”, hier een foto van mijn geheimzinnig geordende losse theecollectie:

thees

[van links naar rechts, van boven naar onder]
Lapsang Souchong (rookthee), Choco Caramel Rooibosthee, Honingtheemix
Golden Fruit, Happy Fruit Vruchtenthee, Schwarzwaldmix, Witte Wieven thee, Witte Jasmijnthee, Gunpowderthee, Maté
Valeriaan, Sint Janskruid, Kamille, Citroenmelisse, Pepermunt, Salie, Eucalyptus

De foto geeft niet helemaal de meest recente stand van zaken, want inmiddels is de Golden Fruit op en heb ik daarvoor in de plaats een Japanse kersenthee… zo wisselt dat dus regelmatig (m.u.v. de onderste rij kruiden bestemd voor heksenbrouwseltjes). Geen etiketjes, want ik werd moe van dat steeds maar uitgummen & overschrijven (en ik onthoud het toch wel…). Ik koop losse thee het vaakst bij Simon LéveltErica en De Tuinen. Verder heb ik ook thee in zakjes, op het moment o.a. Yogi Choco thee, Groene Thee Ginseng, Brandnetel en Cranberry Rooibos. Een ander merk waar ik ook graag thee van koop is Sonnentor (die staat bij deze genoteerd op mijn boodschappenlijstje!) 😀

Geef een reactie

