WorldCat

Ik dacht, laat ik eens aan WorldCat snuffelen, kijken of ze daar al met web2.0 aan het experimenteren zijn. Kreeg ik meteen ook een enquete voor mijn neus. Nou, dat hebben ze geweten! Inmiddels staat ook een link naar WorldCat links onderaan mijn blog, helaas zonder directe zoekfunctie, want dat lukte niet. Maar, door op de link te klikken kom je gewoon op de startpagina van WorldCat, ook goed. En ik moet bekennen, ik vind WorldCat best een goede catalogus. Hier en daar nog wat onoverzichtelijk, en nog lang niet genoeg bibliotheken doen mee, maar wel met veel mogelijkheden om met wat gepuzzel een goed zoekresultaat te krijgen (verkleinen en preciseren kan met behulp van de opties in de linkerkolom), dat is fijn. Zo kon ik tenminste op Anton Koolhaas selecteren, anders had het alweer niets geworden…

Alleen de lay-out! Zo vreselijk wit! Waarom moet alles tegenwoordig weer in wit? Doet me denken aan de begindagen van het internet, toen waren ook alle pagina’s wit… kleur kleur kleur! Dat wil dit vlindertje zien!

WorldCat

Geef een reactie

