Oefenen, oefenen, oefenen…

Wat een uitvinding zeg! Blijkt dat je in Lax-titels (o.a. gebruikt voor IBL) allerlei leuke kmc’s kunt toevoegen. Jazekerz! Dat betekent dat ik vandaag mooi kon oefenen met titelbeschrijven, en dat is goed want over 11 dagen heb ik examen (weliswaar meer over inhoudelijke ontsluiting, maar oefenen met titelbeschrijven kan nooit kwaad). Het stoeien met die IBL-boeken is niet alleen nuttig, maar ook nog eens leuk! Het is ideaal dat ik het GGC als controlesysteem kan gebruiken, en dat er zoiets als het Retro naslagwerk bestaat. Nu stelt het nog niet veel voor wat ik vandaag heb kunnen doen in de korte tijd dat ik mij met IBL bezig kon houden (en toch heb ik weer onwijs veel geleerd – over spaties, schuine strepen, redacteurs, voornamen als ingang, corporaties…), maar met een beetje discipline komt een mens al een heel eind. Men leert al doende. Weg dus met die IBL-printjes (ik draai ze voortaan om en leg ze weg), titelblad voor mijn neus – en puzzelen maar 😉

…en toen kwam MARC.

Geef een reactie

