Nieuwe UBA homepage

Het was me vrijdag al opgevallen, maar ik had nog geen tijd gehad om er eens even rustig naar te kijken – de nieuwe homepage van de UBA. Mijn eerste indruk is positief: overzichtelijk, rustig, niet teveel poeha. Nog enthousiaster werd ik van de zoekfunctie. En vermoedelijk ging het daar allemaal om. Simpel, helder, effectief! Een simpele Anton Koolhaas zoekpoging leidde direct tot degelijk resultaat (de inmiddels welbekende test leidt dus niet altijd tot ruis & puin!) Dat nu ook een directe link naar de lenersgegevens en een link naar PiCarta duidelijk zichtbaar in beeld staan, daar ben ik zéér blij mee!! Ik heb veel & vaak vragen van leners gehad over waar deze te vinden waren, en ik moest menigmaal uitleggen volgens welke omslachtige wegen men hier kon komen, waardoor de minder klikvaardige leners al snel het spoor bijster raakten (dit verbaasde me overigens niets). Dus wat mij betreft is de nieuwe homepage een grote vooruitgang ten opzichte van de oude situatie 😀

Geef een reactie

