Presentatie en promotie

Zoals eerder beloofd, weer een stukje over mijn bibliotheekopleiding. Ik doe nu de module Presentatie en promotie bij de GO. Ook deze is weer erg leuk om te doen! We hebben vandaag de Bibliotheek Utrecht bezocht met een vragenlijst en de opdracht kritisch te kijken naar de inrichting, presentatie, toegankelijkheid, doelgroepgerichtheid, plaatsing en presentatie van de collectie enzovoort. Dit alles in het kader van marketing, PR en communicatie. Erg leerzaam, soms vermakelijk, soms droevig – en je leert ook kritisch naar je eigen bieb kijken. Ik denk dat ik nog wel eens een keertje, in rustiger tijden, met deze lijst de UB kritisch binnenstap, dat zou weleens een interessante blogpost kunnen opleveren 😉

Voor volgende week moet ik de vragenlijst nog verder uitwerken en een PR plan maken voor een toekomstig product (goed of dienst) in onze bibliotheek. Vervolgens mogen we allemaal ons PR-plan presenteren in de les. De laatste les, dat mag er ook wel weer bijgezegd worden. Want ik sta alweer bijna aan het einde van een module, met nog één module te gaan hierna…

4 reacties

  1. Petra said,

    september 30, 2009 bij 8:29 pm

    Hallo, ik heb een vraag.
    heb je een werkstuk beheert het informatieaanbod gemaakt? ik volg ook bibliotheekopleiding.
    wil je misschien mij helpen?

    Groetjes

  2. oktober 3, 2009 bij 4:26 pm

    Hallo!
    ik heb in het kader van mijn bibliotheekopleiding alleen 1 werkstuk gemaakt, en dat was de keuzeliteratuurlijst voor inlichtingenwerk en klantencontacten, zie https://boekenvlindertje.wordpress.com/2009/06/10/doolhoven-en-labyrinten-keuzeliteratuurlijst/ voor de andere modules hadden we alleen opdrachten. Welke opleiding doe jij?
    Grts!

  3. sally86 said,

    december 22, 2009 bij 12:03 pm

    Hoi Maya,

    vandaag is mijn laatster werkdag in deze jaar. Morgen neem ik de trein naar Dessau. Veel succes met jouw opleiding. Heb jij dan het zelfde diploma als de man in de video?

    Ik wens jouw een leuke kerstfeest met veel sneeuw.

    groeten uit Berlijn,

    Jana

  4. Chelle said,

    februari 4, 2010 bij 10:18 am

    Hallo,

    Ik ben ook bezig met de opleiding. Ik ben benieuwd of jullie voor pr en promotie ook een activiteit moeten uitvoeren en een verslag daarover schrijven.


Geef een reactie

